Da li nam možete reći nešto više o Vašoj tvrtci Atalian Global Services Croatia, razvoj kroz povijest?

 

Izvornog imena tvrtka Ekus d.o.o. osnovana je 1989. godine. Temeljna aktivnost tvrtke Ekus d.o.o. je uslužna djelatnost koja putem outsourcing procesa nudi rješenja za kompanije. Temeljne djelatnosti koje nudimo našim Klijentima su održavanje higijene poslovnih prostora, tehničko održavanje, održavanje zelenih površina i dr. Usmjereni smo na poslovne subjekte,  odnosno na njihove poslovne prostore, gdje im nastojimo ponuditi sva rješenja za održavanje istih. Danas održavamo više od 700.000 m2 na preko 600 lokacija po cijeloj Hrvatskoj, a zapošljavamo  blizu 1000 ljudi sa tendencijom daljnjeg rasta.

2010. godine tvrtka Ekus d.o.o. ušla je u sustav francuske grupacije Atalian, prodajući većinski vlasnički paket, sa tendencijom prodaje 100 % vlasništva kroz 5 godina. Nedavno je i promijenjen lokalni  naziv u Atalian Global Services Croatia, pod kojim imenom je tvrtka i nastavila poslovati.

Atalian ukratko:

·         Francuska grupacija osnovana 1944. godine na čelu sa g. Franck Julien,

·         60.000 zaposlenika

·    14 država: Francuska, Češka, Hrvatska, Rumunjska, Mađarska, Slovačka, Poljska, Belgija, Luksemburg, Libanon, Maroko, Turska, Indonezija, Mauricijus

·         20.000 klijenata

·         godišnji prihod preko 1.2 mlrd eura

Atalia n je Facility Management kompanija, ali mi često koristimo pojam globalnog pružatelja usluga, jer strateški namjeravamo osigurati 85% usluga unutar kuće. Da bi se postigla ova strategija Atalian je kupio više od 180 tvrtki u posljednjih 18 godina, uglavnom u području čišćenja, tehničkog održavanja i tjelesne zaštite. Na globalnom tržištu Atalian je danas jedna od top 3 kompanije u Europi  na području Facility Managementa.

        2.   Da li je teško, u današnje vrijeme, pronaći ljude u Hrvatskoj koji bi voljeli raditi u uslugama čišćenja?

Kada netko spomene onu strašnu brojku sa burze svi bi pomislili da je naći kadar vrlo jednostavno, no međutim nije. Vjerojatno kao i za svako drugo radno mjesto treba napraviti kvalitetnu regrutaciju. Problem je što se danas zbog velikog broja nezaposlenih u Hrvatskoj javljaju na oglasi svi: nekvalificirani/kvalificirani/prekvalificirani radnici. Sama selekcija radnika uzima puno vremena, a ljudi Vas često mole za posao. No kad podvučemo crtu, možemo reći da uspješno pronalazimo određene kadrove. Plaće su kod nas na vrijeme i nikada nisu kasnile ni jedan dan, a to je ono što radnike između ostalog i drži. Pogotovo nam je drago da za 15 i 20 godina rada u našoj tvrtci dodjeljujemo jubilarne nagrade našim zaposlenicima. To puno znači.

        3.   Kako pronalazite buduće projekte/partnere?

Prije 10, 15 godina bilo je teško uvjeriti kompanije da se odluče za outsourcing, no danas potrebe za tom uslugom ima većina firmi u Hrvatskoj. Međutim, veći je problem dobiti posao s obzirom na kriterij cijene. Kriza nije zaobišla ni ovu branšu, cijene su spuštene na granicu profitabilnosti, a dampinške firme nisu rijetkost. Iako zvuči vrlo primamljivo sniziti troškove, postavlja se pitanje kvalitete usluge koja ipak ima svoju granicu troškova, gdje je sve ispod toga nerealno i kratkotrajno. Nas zanima dugoročna suradnja sa Klijentom koja se temelji na povjerenju i partnerskoj podršci.

Tvrtka Ekus na tržištu je preko 25 godina, te je kroz taj period ostvarila suradnju/kontakt sa većinom kompanija na tržištu. Prije nismo uopće ulagali u klasičan marketing, nego smo se oslanjali na preporuku Klijenata. Iako taj proces polako daje rezultate, sa druge strane je vrlo siguran. Na dnevnoj razini u kontaktu smo sa Klijentima i potencijalnim Klijentima kroz različite načine networkinga. Također, grupacija nam je donijela veliki broj kontakata sa internacionalnim kompanijama koje su prisutne na našem tržištu. 

        4.   Da li pratite svjetske trendove u ovoj djelatnosti i da li nam možete reći nešto više o tome?

Morate pratiti svjetske trendove pogotovo kada ste na globalnom tržištu. Ono što je na globalnom tržištu već odavno prisutno, a sve češće  i na hrvatskom, da firme traže jednog „providera“ koji će im pružiti sve FM usluge – čišćenje, tehničko održavanje, zaštitare, održavanje hortikulture, zimsku službu itd. Laički rečeno, na taj način Naručitelj smanjuje obim poduzeća sa kojima radi, a dobiva  bolju cijenu. Prednost naše branše je što su mogućnosti širenja portfelja velike, što nam omogućuje daljnje praćenje trendova na globalnom tržištu. 

        5.  Planirate li neke promjene Vaših usluga u bližoj budućnosti?

S aspekta usluga, konstantno radimo na proširenju portfelja osluškujući potrebe naših Klijenata. Naši globalni kolege pokrenuli su i već ostvarili uspjehe sa uslugom Energy Management. Ukratko radi se o usluzi uštede energenta odnosno ušteda nepotrebne potrošnje. Koncept usluge je vrlo zanimljiv jer se investicija vraća u roku 3 godine gdje se nastavlja ušteda energetskih troškova 20%. Što se tiče promjena, planira se proširenje na susjedna tržišta gdje bi Zagreb postao regionalan centar.  Naime sva dobit se ulaže u proširenje na strana tržišta te proširenje usluga putem procesa preuzimanja. 

        6.   Što očekujete u 2015., u usporedbi sa 2014.?

Očekujemo daljnju borbu J Vjerujemo da se tržište i prilike neće previše promijeniti te da za izlazak iz krize ipak treba još malo pričekati. Naša strategija oduvijek je bila polagan, stabilan ali konstantan rast, što nas je i održalo u vrijeme krize. Ulažemo u naše potencijale sa aspekta zaposlenika, tehnologije te učimo iz iskustva kolega sa stranih tržišta. No isto tako vjerujemo da i kriza ima svoje prednosti: sa tržišta se „čiste“ nekvalitetne tvrtke koje su, htjeli mi to priznati ili ne, uzele dio kolača. U našoj grupaciji ciljevi su uvijek visoko postavljeni te se isto tako uvijek i postignu. Tako da, ako je pratiti iskustvo, planiramo se internacionalno duplo povećati. A kako ćemo to postići? Snagom Ataliana, sa svih 60.000 zaposlenika J.