Za početak nam u kratkim crtama predstavite svoju firmu Plan2B?

Plan2B je mjesto gdje arhitekti, dizajneri interijera i/ili krajnji klijenti mogu naći sve što im treba za uređenje poslovnog interijera. Umjesto da klijenti traže na različitim mjestima podne obloge, interijerske staklene stijene ili namještaj za hotele i urede mi im možemo ponuditi sve to na jednom mjestu. S njima smo sve od planiranja prostora i razrade dizajna interijera do montaže odabranih rješenja.

U svojoj ponudi imamo različita rješenja od podnih obloga, staklenih stijena i namještaja za hotele i urede, kao i svih potrebnih dodataka za poslovni interijer. S ciljem da klijentima pružimo fleksibilna i optimalna rješenja u svojoj ponudi imamo namještaj u tri cjenovne kategorije s luksuznim dodacima koji stavljaju poseban akcent u interijeru, ovisno o realnoj potrebi projekta.

Uz proizvode poput uredskog namještaja i podnih obloga, koje dodatne usluge nudite?

Ukoliko klijent primjerice traži novi prostor za preseljenje svog ureda, mi im nudimo uslugu izrade 3D vizualizacije interijera i strateškog planiranja radnog prostora za njihov suženi izbor lokacija. Kada imate situaciju da ste suzili izbor novog ureda između 2 ili 3 prostora, mi možemo pomoći s razradom 3D vizualizacija za svaki pojedini prostor i na taj način klijenti si lakše mogu predočiti kako bi pojedini interijer mogao zadovoljiti njihove potrebe. A onda, naravno, lakše donijeti odluku o tome koji je prostor optimalan za njihovu tvrtku i cijeli kolektiv.

U praksi smo se susreli sa situacijama gdje su pojedini klijenti ušli u novi uredski prostor jer im se sviđa lokacija, zgrada ili cijena koju su dobili od najmodavca. Onda nakon potpisa ugovora, kada su krenuli u proces uređenja interijera, uvidjeli su da odabrani prostor ima određene mane koje nisu uočili radi nedostatka strateškog promišljanja o prostoru. Jer jedan prostor za određenu tvrtku može biti potpuni pogodak, dok istovremeno za drugu tvrtku može biti potpuni promašaj. I onda vidimo u prostoru niz prilagodbi koje su se mogle izbjeći da su kod odluke o prostoru uključili konzultanta za poslovni prostor.

Kako u praksi izgleda vaš proces strateškog planiranja prostora s klijentima?

Prilikom dizajna interijera i strateškog planiranja prvo krećemo od izrade koncepta, a onda radimo 3D vizualizacije kroz koju prolazimo zajedno s klijentima. Klijent je taj koji će boraviti u tom prostoru i koji ima zahtjeve koje odabrani prostor treba ispuniti. Pomoću 3D vizuala lakše si može predočiti kako bi to sve izgledalo i onda može vidjeti što želi zadržati, a što izmijeniti.

Naš cilj je prepoznati potrebe klijenta i otkriti gdje žele biti za 3 do 5 godina pa da vidimo hoće li im odabrani uredski prostor odgovarati samo u kratkom roku ili pak može biti i dugoročno rješenje. Imali smo situacije gdje su određene tvrtke ušle u novi prostor, prošli proces nabave i opremanja uredskim namještajem, a onda su nakon nekog vremena imali potrebu za povećanjem radnih mjesta u postojećem prostoru - i uvidjeli da trenutni prostor ne predviđa širenje tima. Pojedini klijenti su tada mijenjali nove radne stolove za manje stolove i tražili slična rješenja. Naravno da ne treba uzimati više kvadrata od potrebnog, ali ako dugoročno planirate dodatna zapošljavanja tad već sada trebate pametno planirati uređenje interijera koji će moći podržati naknadno povećanje tima.

Prema vašem iskustvu koji su izazovi s kojima se firme suočavaju kod preseljenja u novi uredski prostor?

Kratki vremenski period, ograničeni budžet i rokovi dobave namještaja su neki od problema s kojima se naši klijenti susreću prilikom preseljenja, naravno uz internu logistiku i samu organizaciju preseljenja.

Što se tiče vremenskih rokova, nije isto ako opremate ured u koji se trebate preseliti za 3 mjeseca ili desetak dana, iako treba imati razumijevanja i za takve situacije. Kod dužeg vremenskog perioda možete više stvari predvidjeti prilikom planiranja prostora u odnosu na situacije kada klijent kaže da je pronašao prostor i “sada samo treba namještaj”. To danas više nije “samo naći namještaj” jer ured treba biti mjesto u kojem će ljudi željeti raditi, ne zato što moraju nego zato što to žele. Ured će uvijek biti mjesto okupljanja ljudi unutar tvrtke.

Kod dužeg vremenskog perioda za planiranje i razradu dizajna interijera može se predvidjeti puno više detalja i parametara, tako da se u konačnici stvori ured koji će privući ljude, kao poželjno mjesto rada.

U procesu izrade 3D vizualizacije te planiranja i projektiranja interijera s klijentom uvijek prvo krećemo od razrade koncepta. Tražimo odgovore na pitanja poput: kakav dojam klijent želi ostaviti na svoje zaposlenika, a kakav na partnere, koji profil zaposlenika želi privući i zadržati te kako oni zamišljaju svoj ured. Poanta je da dođemo do toga da nam klijent iznese sve svoje potrebe i želje, a mi potom razrađujemo koncept interijera i spajamo želje i realnost, te preporučujemo poboljšanja i optimizaciju. Pri tome se ne vežemo uz pojedini komad namještaja ili nekog određenog dobavljača, već primarno tražimo koncept koji odgovara tom specifičnom klijentu, a onda tražimo uredski namještaj koji se uklapa u koncept po budžetu, po stilu i po rokovima dostave. Tako pomažemo našim klijentima da optimiziraju budžet i rokove dostave.

Spomenuli ste da ured treba biti mjesto u koje će ljudi dolaziti raditi ne zato što moraju, nego zato što žele. Tvrtke se danas suočavaju s pitanjima kako privući zaposlenike u ured, pa koji su vaši savjeti kako to postići?

Ljudi su danas sve više pod stresom i traže načine kako da ublaže štetne posljedice stresa na zdravlje. Zato se danas kod planiranja uredskog prostora stavlja sve veći naglasak na to da ured treba pružati onaj topli osjećaj doma, gdje se pojedinac osjeća ugodno i opušteno. Zbog toga tipski ured u kojima imate svoj radni stol i stolac polako postaju stvar prošlosti i to s razlogom.

Uredi danas postaju mjesto druženja te mjesto gdje zaposlenici mogu birati kako i gdje će u pojedinom trenutku raditi. Poželjno je poticati spontana i neformalna druženja gdje su ljudi opušteniji i u konačnici produktivniji. Stvoriti mjesto gdje pojedinac može odabrati da mu treba prostor za fokusirani rad kada se trebate koncentrirati na točno određeni dio posla, a da pri tome ne treba ići u neki kafić.

Zaključak je da je ured mjesto koje ljudima pruža priliku za druženje, kolaboraciju i/ili fokusirani rad, ovisno o trenutnim potrebama svakog pojedinca, a glavna nit vodilja u dizajnu takvih ureda je cozy /ugodan osjećaj koji stvara.

 

 

Autor: Matej Grgačević