Kada sve više lokala u središtima grada stavlja ključ u bravu i fokus potrošača usmjeren je na trgovačke centre, svatko želi biti tamo gdje su svi. Pa tako i mali poduzetnici i obrtnici.
No za razliku od velikih trgovaca i brendova, mali poduzetnici koji se odluče na takav pothvat izloženi su mnogo većem riziku i trebaju dobro odvagnuti isplati li im se sa svojom ponudom proizvoda i usluga biti u društvu velikih.
Za njih su najčešće rezervirani hodnici centara, štandovi, pultovi ili manji lokali. Najveći dio takvih zakupaca obično su proizvođači autohtonih proizvoda za koje postoji najveća potražnja kupaca ih pak prekupci modnih i telekomunikacijskih dodataka kojima je sklona mlađa populacija.
Od uslužnih djelatnosti, centri najčešće prostor iznajmljuju frizerskim salonima, postolarima, izrađivačima ključeva, kozmetičarima i sl. Mali su poduzetnici važan dio sva tri naša centra jer zaokružuju ponudu i omogućuju posjetiteljima da sve što trebaju obave na jednome mjestu.
Često organiziramo i tematske sajmove kao što su sajmovi proizvoda hrvatskog sela i ekosajmovi te dodatno ulažemo u marketing kako bismo što veći broj građana upoznali s manjim proizvođačima i obrtnicima te predstavili njihove proizvode i pomogli u njihovoj prodaji - kaže Davorin Profeta, komercijalni direktor City Centra One.
Centar pri odabiru poduzetnika ocjenjuje njihovu ponudu te procjenjuje pridonosi li raznovrsnosti, a zatim se dogovaraju uvjeti pozicija, uređenje prodajnog mjesta, eventualni probni rok i slično. Sličan koncept nudi i Avenue Mall, u kojem trenutačno posluje troje manjih poduzetnika.
Općenito se poduzetnici slažu da Avenue Mali dobro posluje kao kvartovski centar, ali da ima nešto skuplje najmove, kao i City Centar, koji ima najbolji marketing i promet. Arena je pak malim poduzetnicima navodno najpovoljnija. Da bi mali poduzetnik ušao u šoping-centar, mora imati vrlo dobru računicu jer je vrlo teško s takvim cijenama najmova pokriti troškove, osim uz vrtoglavu maržu.
Manjim poduzetnicima poput kozmetičara, obrtnika, proizvođača, eventualno se isplati trgovati na štandovima, gdje postoji bolji odziv kupaca, a i nemaju investicije u uređenje prostora. No da bi opravdali svoju poziciju u centru, moraju imati dobar proizvod i vrhunsku uslugu.
Izvor: limun.hr