S druge strane grada, treći poslodavac procjenjuje kako će sheme uredskih boja utjecati na produktivnost, nudeći zaposlenicima da biraju žele li raditi u ‘zamračenoj sobi‘, s tamnijom paletom boja, ili u ‘sobi svjetla‘, suprotne palete, sve kako bi shvatio što će potaknuti produktivnost njegovih djelatnika.

Svaki od gore navedenih eksperimenata započeo je na inicijativu korporativnog konzultanta. Stručnjaci za dizajn poslovnih prostora prisutni su desetljećima, ali nova super-niša pojavila se unutar industrije kako bi pomogla tvrtkama da transformiraju radne prostore u jeku pandemije, pogotovo jer se radnici opiru pozivima da se vrate u ured.

Tako ćete čuti za zanimanja za koja još nikad niste čuli, poput ‘konzultanta za upravljanje promjenama u radnom prostoru‘, ‘arhitekta uredskog iskustva‘ ili ‘stručnjaka za ljudski kapital‘ - te su visokospecijalizirane uloge potpuno nove. A vlasnici tvrtki za njihove su uloge spremni platiti koliko traže, za BBC piše Lillian Stone.

Kreiranje modernog ureda

- Dvije od tri tvrtke ili razmišljaju o redizajniranju korporativne funkcije nekretnina ili predviđaju promjene u budućnosti - tvrdi Georgina Fraser, voditeljica ljudskih potencijala tvrtke CBRE, svjetskog ‘igrača‘ kad su u pitanju komercijalne nekretnine.

Ovoj se tvrtki Fraser priključila 2022. godine u Londonu, nakon više od desetljeća rada u američkoj konzultantskoj tvrtki Accenture, gdje je vodila ključne kupce financijskih usluga kroz razdoblja organizacijskih promjena. Fraser danas radi izravno s glavnim korporativnim klijentima diljem svijeta kako bi odredila koje sadržaje u uredskom prostoru žele njihovi djelatnici. Fraser tvrdi da je ostala zapanjena kad je shvatila kolika je potražnja za njezinim uslugama.

Tvrtke danas traže posve drukčiji set smjernica i stručnjaci poput Georgine Fraser ih savjetuju o svemu, od personaliziranih opcija prehrane na radnom mjestu do hibridnih rješenja povezivanja u potpunosti prilagođenih radnicima.

- Ako razmišljate o konzultantima, mi u biti pomažemo riješiti probleme za koje nemate odgovore, stvari za koje nemate plan - kaže kaže Fraser i dodaje:

- Tvrtke danas moraju rješavati probleme s poslovnim prostorom koji su novi, s kakvima se do sada nitko nije imao prilike uhvatiti u koštac.

- Ljudi sad jednostavno žele više - tvrdi Linda Morey-Burrows, osnivačica londonske tvrtke za arhitekturu i dizajn interijera MoreySmith, koja je uočila značajan pomak u potrebama svojih klijenata nakon pandemije.

- U Londonu putovanje na posao može biti dugo, naporno i vrlo skupo. Dakle, da bi se isplatilo uopće doći u ured, očekivanja djelatnika su visoka.

Kako bi ured bio privlačan čak i onim zaposlenicima kojima bi više željeli raditi od kuće, Fraser kaže da i vlasnici tvrtki moraju ponuditi kreativniji pristup. Pritom je ukazala na nedavno ostvarenu pogodnost: u jednoj su tvrtki posegnuli za tehnologijom prepoznavanja lica kako bi osigurali da se zaposleniku naruči njemu omiljena kava čim zakorači kroz uredska vrata.

Morey-Burrows već desetljećima radi s korporativnim klijentima i misli da trenutne potrebe poslodavaca probijaju do sada poznate granice. Ona primjećuje da zaposlenici sada ‘žele raditi u prostoru koji je udoban kao kod kuće‘, a s druge strane imati koristi od stvari koje su specifične za ured - na primjer, ergonomskih stolaca, napredne tehnologije i privlačnih benefita poput besplatnih obroka.

Osnova svega: otkriti što zaposlenici žele

Mijenjaju se i praktični aspekti radnog dana. Tehnološki dizajn radnog mjesta može poboljšati ili pokvariti osobno iskustvo zaposlenika, kaže Lewis Beck, koji vodi CBRE-ov europski savjetodavni tim za radno okruženje.

- Sam način rada se bitno promijenio - upozorava Beck, navodeći goleme promjene u potrebama klijenata tijekom njegovog osmogodišnjeg mandata na mjestu voditelja odjela.

- Ako u uredu ne možete pronaći prostor da obavite poslovne pozive, ako je uredsko okruženje bučno, ako nemate prostor za sastanke koji jamči privatnost ili ako ne možete efikasno organizirati hibridne sastanke, sve to može dovesti do pada razine zadovoljstva vašim radnim iskustvom.

Današnji uredi moraju biti udobni, moraju ispunjavati očekivanja zaposlenika i brzo rješavati probleme vezane uz buku, promjenu temperature, pa čak i mirisa.

- To znači da brinemo o daleko više toga nego samo o tepihu, pločicama i radnim stolovima - prisnažuje Morey-Burrows.

- Radimo s tvrtkama kojima je potrebna pomoć s dizajniranjem radnog okruženja, bez obzira radilo se o kreativnom rješenju interijera ili o zaposlenicima kojima je potrebno osigurati vrhunske radne uvjete - kaže ona.

- I onda svjedočimo tome da radni prostori postaju življi i privlačniji - dodaje Fraser. Ovisno o budžetu klijenta, to može značiti ​​dodavanje više boje i zelenila kako bi poslovni prostor postao ugodniji za rad i boravak ili, kao u slučaju londonskog sjedišta tvrtke CBRE (koje je dizajnirala Morey-Burrows i nazvala ga Henrietta House), to bi moglo značiti rekonstrukciju zgrade i kreiranja velikog otvorenog stubišta u sredini zgrade da bi se omogućilo više slučajnih susreta djelatnika i razvijanje suradnje i stvaranje osjećaja zajedništva.

Ovi specijalizirani konzultanti za dizajn radnog prostora često započinju proces preobrazbe dubinskim intervjuima kako bi sagledali jedinstvene potrebe tvrtke na razini izvršnog i pomoćnog osoblja. Morey-Burrows radije se oslanja na fokus grupe kako bi dobila informaciju iz prve ruke, a ne od članova menadžmenta tvrtke. Ona tvrdi da na fokus grupama zaposlenici često daju povratne informacije koje iznenade same menadžere:

- S fokus grupe se ponekad vratim pred menadžere i kažem: ‘Sjećate se da ste rekli da želite ovu stvar? Pa, vaši zaposlenici žele nešto sasvim različito!‘

Ovi novovjeki konzultanti uvelike se oslanjaju na numeričke podatke i vlastita istraživanja kako bi dobili pravu sliku o potrebama zaposlenika.

- Naši su klijenti jako gladni podataka - tvrdi Beck i dodaje:

- Ali rezultati naših istraživanja imaju kraći rok trajanja nego ikad, upravo zbog situacije koja se konstantno mijenja

Određivanje budućnosti rada

Beck vjeruje da ova savjetodavna niša za korporativne nekretnine i uredski dizajn ima potencijal za gotovo eksponencijalni rast:

- Kod konkurencije vidim veliku raznovrsnost - kaže Beck, dodajući da se ovo područje proširilo i na profesionalce izvan tradicionalnih konzultantskih kuća:

- Od arhitekata koji dizajniraju poslovne prostore, preko savjetnika za poboljšanje radnog okruženja, do tradicionalnih konzultantskih tvrtki. To je odraz popularnosti i potrebe za ovom vrstom savjetodavnih usluga.

Fraser napominje da je potražnja rezultat rastuće želje za ‘koncentracijom na čovjeka‘ kad su u pitanju korporativni prostori - što je odgovor na potrebu tvrtki da izvuku više vrijednosti iz svojih nekretnina.

- U razdoblju nakon pandemije mnogi su vlasnici tvrtki shvatili da je ured samo opcija. U redu, ne moramo nužno imati ured, ali oni su donijeli svjesnu odluku zadržati uredski prostor, unatoč troškovima - kaže Fraser.

- Kad odradim projekt, mnogi mi dolaze i zahvaljuju jer im se radno okruženje promijenilo nabolje - zaključuje Morey-Burrows.