Zašto zagrebačka Ilica nema trgovine brojnih luksuznih brendova? Zašto nepopunjenost maloprodajnih prostora u primamljivom središtu grada raste iz godine u godinu? Zašto zagrebačke high street lokacije nisu ono što su, primjerice, u Pragu ili Budimpešti? Je li Hrvatska nakon ulaska u EU postala interesantna inozemnim investitorima, hoće li poznati maloprodajni brendovi otvoriti svoje trgovine i u Hrvatskoj, koji ih gradovi najviše zanimaju te što će se događati s trgovačkim centrima? Pitanja je, naravno, previše, ali odgovore na većinu njih pronašli smo u podacima najnovijeg istraživanja tvrtke Real Estate Databank o tržištu trgovačkih centara diljem srednje i istočne Europe. 

Rezultate smo analizirali s Renatom Librićem, direktorom tvrtke čije je sjedište u Londonu, a ima urede i u Zagrebu te Varšavi, od kojeg smo saznali koji su trendovi i predviđanja vezana uz šoping-cente i trgovce u CEE regiji, što misle investitori i globalni retail brendovi te koji se od njih planiraju širiti na regiju. Također, dobili smo i informaciju o budućim kretanjima te očekivanjima na hrvatskom tržištu nekretnina. 

Zagreb je jedini grad u CEE regiji gdje high street polako, ali sigurno propada dok u ostalim njenim gradovima raste. Zapitali smo se u čemu je problem te u okviru naše studije intervjuirali domaće i internacionalne retailere kako bismo proniknuli u srž problema. Librić kaže da odgovor leži u životnom standardu, kupovnoj moći i navikama kupaca. Naime, u tim gradovima high street služi samo high-end skupim brendovima i 80 posto njihovih kupaca su turisti, posebno Kinezi i Japanci, što je izrazito zanimljiva činjenica.

 

Izvor: limun.hr