Za preduzeća koja traže novi prostor, najvažniji korak je definisanje prioriteta. Lokacija je ključ – ali nije sve. Bitna je dostupnost javnog prevoza, parking za zaposlene i klijente, sadržaji u blizini (restorani, banke, prodavnice), kao i mogućnost prilagođavanja prostora potrebama firme.
Mnoge firme u Zagrebu danas traže već opremljene kancelarije koje omogućavaju brzo useljenje, tzv. "plug & play" model. Ovo je posebno važno za startape i firme koje brzo rastu i ne žele da troše vreme na adaptaciju prostora.
Cena zakupa po kvadratu varira zavisno od lokacije i opremljenosti, ali je primetno da su fleksibilni modeli – coworking i servisirane kancelarije – sve popularniji jer smanjuju troškove i nude veću slobodu.
Zakupci sve češće traže i dodatne benefite: internet uključen u cenu, održavanje prostora, mogućnost korištenja sala za sastanke i kuhinje, pa čak i recepciju.
Pre nego što potpišete ugovor, savetujemo da obavezno proverite uslove raskida, garancije, indeksacije cene, kao i šta sve zakup obuhvata. Dobar poslovni prostor može biti veliki korak napred za vaš tim, ali samo ako odgovara vašim realnim potrebama.