Ako niste veliki obožavatelj koncepta Otvorenog prostora, odmah možemo otkriti na koga se žalite i odakle je došao taj trend - iz Amerike, točnije - iz Silikonske doline. Smještanje radnika u veliki otvoreni prostor za tzv. Radne stanice osmišljeno je kako bi se smanjili troškovi izgradnje i izgradnje poslovnog prostora, a potom i zaposlenika sa sličnim dnevnim zadacima i ciljevima. Na taj se način ostvaruje lakša i brža komunikacija između pojedinih radnika i timova koji su usmjereni na slične projekte, te mnogo lakše kontrole zaposlenika od strane menadžera i vođa.
Uskoro, ovaj način rada doživio je ekspanziju ne samo u Americi nego iu cijelom svijetu. S druge strane, došlo je do problema kao što su smanjenje uspješnosti zaposlenika, nedostatnost i drastičan pad koncentracije koji dalje dovodi do sve veće potrebe za psiholozima i menadžerima za ljudske resurse koji imaju iskustva u radu s ljudima kojima nedostaje motivacije i produktivnosti.
Pa, prijeđimo na stvar! Evo nekoliko savjeta o tome kako provesti sate u otvorenom prostoru:
1. Organizirajte sastanak s timom i postavite osnovna pravila ponašanja u uredu
Prva i osnovna stvar koju trebate učiniti ako se vaša tvrtka preselila u novi ured je okupiti voditelje ureda ili sve zaposlenike (ovisno o veličini tvrtke) i postaviti osnovna pravila. Vrlo je važno postaviti pravila za telefonske razgovore. Oni koji se odnose na posao, koji ne traju dulje od 5-10 minuta, mogu se tolerirati, ali sigurno ne oni od pola sata ili više. Ako zaposlenik mora voditi poslovni ili privatni razgovor duže od deset minuta, treba ga ukloniti u kuhinji, hodniku, sobi za sastanke ili telefonskim čizmama ako ih vaš ured ima. Imajte na umu da u ranom okruženju i najmanji šum može značajno poremetiti koncentraciju zaposlenika, stoga budite oprezni i tihi.
2. Ostavite prostor za privatni kutak
Svatko želi s vremena na vrijeme biti sam, isto vrijedi i za zaposlenike u tvrtki! Dajte zaposlenicima mali kutak sa stolom, stolicom i nekoliko utičnica između četiri zida gdje mogu ići i provesti nekoliko sati kada je njihova koncentracija najpotrebnija.
3. Šetnja
Kratke šetnje nekoliko puta dnevno mogu napraviti veliku razliku! Pušači, na primjer, imaju priliku s vremena na vrijeme izaći na kratku pauzu. Ako niste pušač, nemojte se odreći ovih zlatnih pet minuta. Prošećite do obližnjeg parka ili oko poslovne zgrade.
4. Radite vježbe koncentracije
Sve više ljudi dolazi na posao prije radnog vremena kako bi obavili najvažnije zadatke za taj radni dan, dok je sve još mirno i nitko nije tu. Postoji još jedan način. Postoje mnoge knjige iz kojih možete naučiti koncentracijske vježbe, vježbe disanja i fokus. Naravno, vrlo je važno isključiti Facebook, WhatsApp, viber, instagram i e-mail obavijesti. Ovo je definitivno jedan od prvih koraka prema produktivnosti na poslu!
5. Iskoristite tehnologiju!
Ako ne radite u pozivnom centru gdje vaša tvrtka komunicira s ljudima, onda možete staviti slušalice na uši. Ali ne morate odmah slušati glazbu. Možete koristiti aplikacije za meditaciju da biste čuli zvuk treperenja, pucanja vatre ili kapi kiše. Smirite se i nećete čuti stalno pucanje zglobova vašeg susjeda.
6. Budite otvoreni i podijelite svoja razmišljanja i probleme
Već smo rekli da neki ljudi nemaju poštovanja ili čak osjećaju za eko sebe. Vrlo je važno ne sakriti svoje nezadovoljstvo. Uvjerite se da je problem ometen i zamolite kolegu da promijeni svoje ponašanje ili navike. Naravno, bilo bi bolje da niste jedini koji prekidaju navike dotične osobe. Razgovarajte sa svojim kolegama.
7. Ne idite na posao bolesni
Ako vas zahvati prehlada ili neka teška gripa, ostanite u kući! Otvoreni prostor podrazumijeva otvorenu cirkulaciju zraka i vrlo je lako zaraziti kolege i suradnike. Na velikom području bakterija brzo se šire i mogu utjecati ne samo na njihove kolege, već i na njihovo daljnje okruženje.
Ako se jednostavno ne možete naviknuti na rad u otvorenim uredima, skupite hrabrost i objasnite svojim nadređenima. Ako su mi njihovo zdravlje, produktivnost i zadovoljstvo zaposlenika važni, siguran sam da će pokušati pronaći rješenje na obostrano zadovoljstvo!